loading...
دنیای بازی - o22game
عضویت


  عضویت در گروه دنیای بازی با امکانات بی نظیر      







امید سعیدی بازدید : 168 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

سایت CVG مصاحبه ای با خانم جید ریموند (Jade Raymond) تهیه کننده استودیوی Ubisoft Toronto داشته که هم اکنون مشغول ساخت Splinter Cell جدید است...


                       

سایت CVG مصاحبه ای با خانم جید ریموند (Jade Raymond) تهیه کننده استودیوی Ubisoft Toronto داشته که هم اکنون مشغول ساخت Splinter Cell جدید است.


                    


CVG: در حال حاضر Ubisoft Toronto در چه مقطعی است؟

ریموند: بسیار رشد کرده است. بیش از 800 نفر را وارد استودیو کردیم و روی بازی های بزرگی کار می کنیم. انتظارات زیادی از ما می رود و در کمتر از دو سال 200 نفر به ما اضافه شدند و حالا این استودیو خیلی بزرگ است. به زودی بازی جدیدمان را هم معرفی خواهیم کرد.

CVG: شما در حال ساخت IP جدیدی هستید و در عین حال روی Splinter Cell هم کار می کنید. به عنوان تهیه کننده کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

ریموند: هر دو جالب هستند. با IP قدیمی می توانید کارهای هیجان انگیزی انجام دهید، چون همه چیز سر جایش است و شما باید آن ها را تغییر دهید و بخش های جدیدی به آن اضافه کنید. کار کردن روی IP جدید هم مسلماً جذاب است، چون باید همه چیز را از پایه درست کنید و مدام سوال می پرسید. مثلاً وقتی Assassin’s Creed را کار می کردیم، مدام می پرسیدیم که "شخصیت اصلی چه شکلی است ؟"، "در مورد کار خود چه حسی دارد ؟"، "در مورد مرگ چه فکر می کند؟" همه چیز سوال است.

CVG: از ساخت Assassin’s Creed چه چیزهایی برای کار روی IP جدید یاد گرفتید؟

ریموند: ما در حال حاضر روی IP جدید کار نمی کنیم. مقدماتی هست، ولی 100% نیرو و تمرکز ما روی Splinter Cell است.



CVG: خب چطور اینبار این کار را انجام می دهید؟

ریموند: فکر می کنم که دیدگاه مردم بعد از Assassin’s Creed تا به حال تغییر کرده است. با تکنولوژی جدید مردم می توانند تأثیر بیشتری روی بازی داشته باشند. مثلاً Dark Souls در بخش آنلاین خیلی جالب بود، چون مردم بدون اینکه بدانند، بر بازی هم تأثیر می گذاشتند و فکر می کنیم کارهای خیلی زیادی می توان با آن انجام داد.

CVG: در مورد جهت گیری Assassin’s Creed بعد از ترک شما چه حسی دارید؟

ریموند: من برای AC1 و AC2 تهیه کننده بودم، پس هنوز درگیر آن هستم. همراه با نسخه دوم، ما فیلم، کتاب و بازی PSP عرضه کردیم، ولی به طور کامل روی نسخه های PC ،Xbox 360 و PS3 درگیر نبودم، پس آن را به تیم جدید دادم. جالب است، بسیاری از افرادی که روی نسخه اول کار می کردند، حالا بخش های اصلی بازی را در دست دارند. یک سری ایده در آن زمان داشتیم که به خاطر وقت کم نمی توانستیم آن ها را اجرا کنیم، ولی حالا وقتی آن ها را می بینم، می گویم: "اوه... نمونه اولیه این ایده را در قدیم داشتیم."

CVG: به نظر آدمی هستید که دوست دارید ریسک زیادی انجام دهید.

ریموند: درست است. اعتقاد دارم اگر تصمیم نداشته باشید که کاری متفاوت انجام دهید و یا چیز جدیدی خلق کنید، پس آن کار واقعاً ارزش انجام دادن را ندارد. خیلی وقت ها سر این موضوع خودم را به درد سر می اندازم. چندین کار را با هم قبول می کنم و در ابتدا نمی دانم چقدر سخت خواهد شد، ولی اگر خودتان کسی باشید که استانداردهای جدیدی خلق می کند، اینطوری حداقل فشار روی شما خواهد بود و سایرین از کار خود راضی خواهند ماند.



CVG: شما در GDC امسال در مورد اینکه بازی ها باید بزرگسالانه تر باشند، صحبت کردید. منظورتان چیست؟

ریموند: واقعاً حس می کنم که این صنعت باید بزرگ شود. منظورم این است که لازم نیست چیزی شبیه به کارهای مایکل بی (Michael Bay) بسازیم و 5 میلیون نسخه فروش داشته باشیم. فکر می کنم بازی ها می توانند هیجان انگیز باشند و معنی داشته باشند و روی موضوعات مهمی تأکید کنند. من تنها کسی نیستم که اینطور فکر می کند. دیگران هم با بازی ها چنین مضامینی را نشان می دهند. ما خودمان هم این را امتحان کردیم و سعی کردیم معنی و تمی بزرگسالانه به بازی مثل Assassin’s Creed بدهیم. این موضوع مسلماً یکی از مهم ترین چیزهایی است که ما در Ubisoft Toronto انجام می دهیم. من فکر می کنم بازی ها حتی پتانسیل بیشتری در معنا دادن به بخش داستانی خود دارند.

CVG: می دانیم که نمی توانید زیاد در مورد این موضوع صحبت کنید، پس Splinter Cell جدید با این تفاسیر یک اکشن معمولی نخواهد بود. درست است؟

ریموند: مسلماً تمام مضامین اکشن را خواهد داشت، ولی ما سعی می کنیم که چیز جذاب تری را تجربه کنیم که در حقیقت تم اصلی این سری است، ولی هیچ وقت تا این حد به آن بها داده نشده است. واقعاً نمی توانم چیزی در مورد Splinter Cell جدید بگویم.

CVG: با وجود تمام این شایعات نسل بعد و تکنولوژی های Epic و Crytek به نظر زمان خوبی برای بازیساز بودن هست؟

ریموند: حتماً. شایعات زیادی در مورد کنسول های جدید است و ما می دانیم که این کنسول ها وجود دارند. بازی ها همیشه جذاب هستند، چون درگیر پیشرفت تکنولوژی هستند و حالا مقاطع بیشتری برای پیشرفت بازی ها وجود دارند.



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
Apple Ipod Shuffle


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین کدام است؟
    به نظر شما کدام بازی بهترین شوتر اول شخص امسال خواهد بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 56
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 76
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 211
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 940
  • بازدید ماه : 2,519
  • بازدید سال : 16,657
  • بازدید کلی : 154,869
  • تولبار دنیای بازی